بسمه تعالی

با سلام خدمت شما دوستان عزیز.

*-* قبل از هرچیز به وقوع پیوستن این فاجعه عظیم را به همه مردم ایران تسلیت می گویم.*-*

برخی از دوستان از قسمتی از متن مطلب قبلی ( اسرار الهی)، برداشتی را کردند که منظور من نبود. لذا لازم دانستم که قدری در مورد آن توضیح دهم...

متن این بود : ... او هرگز نمی گوید که فلان چیز از اسرار الهی است و یا اگر شما فلان سوال را بپرسید کافر هستید، ویا شک در فلان مسئله باعث کفر می شود، هیچکدام از اینها در رفتار حضرت محمد وامامان ما نبود... {پاراگراف هفتم (دلیل و استدلال) خط چهارم}.

در مورد اسرار الهی باید بگویم : منظور من این نبود که در دین اسرار الهی وجود ندارد و یا اگر کسی گفته، اشتباه کرده است، بلکه منظورم این بود که یک پیامبر هیچگاه به بهانه آنکه فلان مسئله از اسرار الهی است، از توضیح دادن آن سر   باز نمی زند. بلکه آن را برای همه توضیح می دهد اما به اندازه ظرفیت هر کس.  به عنوان مثال ... اینکه خدا کیست، بدون شک از اسرار الهی است. اما حضرت محمد جواب این سوال را هم برای مردم عادی توضیح داد و هم برای سلمان فارسی. ولی آن گونه که برای سلمان فارسی توضیح می دهد هیچگاه برای مردم عادی توضح نمی دهد. زیرا می داند که ظرفیتها متفاوت است و هر کسی طاقت شنیدن هر حرفی را ندارد.

و یا... روزی شخصی به نزد حضرت علی (ع) می رود( دقیقا این مورد را بخاطر ندارم...)  و از او می خواهد که ویژگیهای افراد صالح را به او بگوید. حضرت می فرماید که این مسئله را در فلان جلسه توضیح داده ام. شخص میگوید: درست است، اما من میخواهم بیشتر بدانم... حضرت میفرماید که: آیا مطمئن هستی؟ زیرا که این به نفع تو نیست. و شخص باز هم اصرار می کند و آنگاه حضرت علی(ع) می فرماید : بدان که این افراد هفتاد ویژگی دارند... و سپس آرام آرام و یک به یک، ویژگیهای این افراد را بر می شمارد اما هنوز به ویژگی چهارم نرسیده بود که شخص از شدت هیجان بیهوش می شود.

* گفتم: گره نگْشوده ام،  زان طرُه تا من بوده ام                   

                                         گفتا: منش فرموده ام، تا با تو طراری کند*

* پشمینه پوش تنگ خو، از عشق نشنیدست بو                  

                                         از مستی اش رمزی بگو، تا ترک هوشیاری کند*

** به امید آنکه همه ما معشوق شایسته ای برای آن عاشق عزیز باشیم**

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:20 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

سلام --
وبلاگ با حالی داری --
به وبلاگ من هم سر بزن --
هر سوالی داشتی از من بپرس --
یادت نره نظر بدی --
شاد باشید--
rezarezareza.blogsky.com

گمنام شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:25 ق.ظ http://sogand-ke.blogsky.com

سلامدوست عزیز......زیباست....حتما باز هم پیشت میام.....عشق صدای فاصله هاست فاصله هایی که غرق ابهامند

نجمه شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 04:14 ق.ظ http://http://oghabtallayi.blogsky.com/

سلام عزیز امیدوارم در تمام مراحل موفق و شاد باشی به وبلاگه من هم سر بزن ممنون

طلبه شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:03 ب.ظ http://mollajan.persianblog.com

با سلام. حال خوشی ندارم. خواستم از واقعه بنویسم؛ دیدم که دل مصیبت نوشتن هم ندارم. تسلیت عرض میکنم:(

رضا یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:55 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

با سلام
جواب نظرت را دادم
باز هم به من سر بزن
هر سوالی داشتی بپرس--
یادت نره نظر بدی--
rezarezareza.blogsky.com

ّّّّّّّّّهادی بابایی سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:23 ب.ظ

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد