بسمه تعالی

با سلام خدمت شما عزیزان...

اول آنکه عید همگی شما مبارک...و بعد امیدوارم که این روز را( چهار شنبه سوری) به خوبی و خوشی سپری کرده باشید.

دوستان این بار هم می خواهم مطلب را با یک مثال آغاز کنم ...  فرض کنید در خانه ای،  پسری مشغول پوست کندن یک سیب است و خواهر کوچکش ، باشور و شوق به دست برادرش نگاه میکند... بعد از مدتی خواهر کوچک که 3 الی 4 سالش است به برادرش می گوید: داداش،  حالا بده من پوست بکنم... برادر میگوید: نه، صبر کن الان تمام می شود، چاقو تیز است و دستت را می بری. خواهر که راضی نشده  باز هم اصرار می کند. و برادرش هم می گوید که چاقو تیز است و نمی شود آن را به تو بدهم. خلاصه این اصرار و انکار همچنان ادامه دارد که خواهر کوچک به شدت عصبانی شده،  بلند می شود و با عصبانیت فریاد  میزند که: تو اصلا خوب نیستی ... اصلا هم تو را دوست ندارم ... آن موقع هم دروغ می گفتی که من را دوست داری... دیگر با تو  قهر هستم ...  یک لگد به برادرش میزند و می رود پیش مادرش برای شکایت... .

دوستان در مورد ما انسانها نیز همینگونه است... گاهی ما از خدا چیزی را میخواهیم ... دعا می کنیم ... نذر میکنیم... اصرار می کنیم... تا آن چیز را به ما بدهد. ولی هیچ چیزی نصیبمان نمی شود. که این مورد دقیقا شبیه همان مسئله برادر و خواهر است. به عنوان مثال : من و شما ، هر  دویمان از خداوند 1000 تومان می خواهیم  و خدا می داند که به این پول نیاز داریم... او به من نگاه می کند و می گوید: این بنده ام از من 1000 تومان می خواهد، اگر این پول را به او بدهم، او نمی تواند از این استفاده کند وحتی ممکن است که مقداری از آن را صرف عیاشی کند... و بعد خداوند به شما نگاه می کند و میگوید: این بنده ام نیز از من 1000 تومان می خواهد،  او به اندازه کافی بزرگ شده که بداند چطور از این پول استفاده کند و حتی ممکن است مقداری از این را به مستمندان کمک کند.

دوستان شما فکر می کنید که اگر آن دختر به اندازه کافی بزگ بود مثلا 12 یا 13 سالش بود آیا برای پوست کندن سیب با چاقو مشکلی پیدا میکرد؟ آیا اصلا نیازی بود که با برادرش درگیر شود؟... عزیزان لابد شنیده اید که می گویند: تمام خزائن و گنج های دنیا در دست صالحین است، و آنها هر زمان اراده کنند می توانند از آن گنجها استفاده کنند... و نیز همین کراماتی که دارند... مثل بر طرف کردن مشکل مردم، شفا دادن بیماران، خبر دادن از عالم غیب و ... ناشی از آن است که این افراد به اندازه کافی رشد کرده اند و برای همین خداوند قسمتی از قدرت خود را در آنها قرار داده است...عزیزان  به عبارتی می توان گفت، همه ما مانند خدا هستیم، می توانیم صاحب قدرت شویم و این کارها و هزاران کارغیر ممکن دیگر را انجام دهیم  فقط کافی است که قدری بزرگ شویم، تا پرده از روی این قدرتها برداشته شود. منتها این بزرگ شدن، تا زمانی که ما در این جسم مادی هستیم، دارای محدودیت است و تنها زمانی که ما میمیریم، دیگر می توانیم مانند خدا باشیم... بله ما در آن زمان کاملا شبیه به خدا می شویم و تمام ویژگی های او در ما نمایان می شود. مانند عادل بودن... حکیم بودن... سبحان بودن.

ممکن بگویید که اگر این طور است پس چرا بعضی ها به جهنم می روند؟ این به آن دلیل است که افرادی که در این دنیا کارهای بد انجام داده ، وقتی به آن دنیا می روند، و صاحب ویژگیهای خدایی می شوند، همین ویژگیهای خدایی به آنها حکم می کنند که خود را در عذاب افکنند تا پاک شوند. اما افرادی هستند که در این دنیا بقدری کارهای ناشایست انجام داده اند که در آن دنیا دیگر جایی برای ویژگیهای خدایی نمی ماند به طوری که کار های خود را انکار می کنند... که خداوند خود آنها را پاک می کند.  و اما کسانی که در این دنیا کارهای شایسته انجام داده اند همین ویژگیهای خدایی به آنها حکم می کند که همواره در شادی باشند. و این است معنی{ انا الله وانا الیه راجعون}.

و آخر اینکه عزیزان... دو سال پیش  دقیقا ۴ ساعت بعد از سال تحویل    مادری مهربان از بین ما رفت و دو کودک یتیم را بر جای گذاشت ... عزیزان در بین شما اگر کسی دل خوشی از این حقیر دارد  تقاضا دارم که فاتحه ای برای آن مرحومه بخوانند باشد که روحش شاد شود... متشکرم.
*به امید آنکه همه مامعشوق شایسته ای برای آن عاشق عزیز باشیم*

 

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:10 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

سلام --
دمت گرم وبلاگ با حالی داری --
به ما هم سری بزن --
هر سوالی داشتی بپرس--
یادت نره نظر بدی--
rezarezareza.blogsky.com

رضا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:38 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

عزیزم جوابت را تو قسمت نظرات دادم
بورو حال کن
عیدی هم میدیم ها
برو بگیر

محسن شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:39 ق.ظ http://bbarg.persianblog.com

سلام .. چلچله ها آمدن نوروز را خبر می دهند ، عمو نوروز یک سبد بهار به همه باغها هدیه می کند ، باغها با گل و شکوفه نقاشی می شوند ، چشمها و دلها غرق تماشا و لبخند می شوند .
ساده و صمیمی این لحظات خاطره انگیز را به عمو نوروز وجودتان تهنیت و شادباش می گویم .

گل وجودتان همیشه شکوفا و زوال و پژمردگی از بهارتان به دور باد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد